Customer Success Manager

Eventful är den ledande leverantören i Sverige av systemintegrationer för Google Workspace och Microsoft 365 för skola. Vi är den självklara samarbetspartner när det handlar om att få ut max av Googles och Microsofts digitala ekosystem. Fler kunder upptäcker oss och vi behöver utveckla, leverera och ge rådgivning till fler kunder.

Customer Success Manager är vår primära kontakt med våra kunder och har yttersta ansvar för att ha koll på vad som sker hos kunden och att se till att kunden utvecklas och är nöjd. Stort fokus ligger på att hjälpa kunden i sin digitaliseringsresa och hela tiden utveckla kundens användande och tillämpningar av IT. Den rådgivande delen är viktig, vilket sätter stort fokus på våra kundavstämningar. Vi vill av kunden betraktas som deras ”trusted advisor” när det gäller molntjänster. Du ska trivas i en miljö där du löser problem samt skapar värde tillsammans med andra. Din placering kan vara på något av våra kontor i Enköping och Göteborg men även på annan ort.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:   

  • Hantera förfrågningar, erbjudanden och kommunikation tillsammans med Sälj och Marknad.
  • Hålla kundavstämningar och andra möten samt koppla nödvändig resurs.
  • Rådge och utveckla kunden utifrån kundens behov.
  • Se till att dokumentation och flödesdiagram är aktuellt.
  • Leda projekt med lösningsspecialisterna som resurser.
  • Ansvarig för att hålla kunderna uppdaterade med relevanta nyheter och information.

Vad säger kollegorna om Eventful?

Vi tog pulsen på dina framtida kollegor för att se hur det är att jobba på Eventful. Så här lät det:

”Eventful är ett av de mest spännande företagen inom Edtech i Sverige, med unika lösningar utvecklade mot skola och en arbetsplats där man får jobba med att förbättra vardagen för Sveriges skolelever.”

”Jag lär mig minst en ny sak varje dag från mina kollegor! Det är en salig blandning av personligheter vilket berikar oss som grupp. Genom regelbundna kompetenslyft med certifieringar håller vi oss alla på topp.”

Fler saker som gör livet extra trevligt på Eventful:

  • Jobba som central partner till Google och Microsoft, får driva utvecklingen i frontlinjen.
  • Schemalagd friskvård 2 timmar varje vecka på arbetstid.
  • 5000 kr friskvårdsbidrag.
  • Flexibel arbetstid och arbetsplats. Halva tiden kan läggas på valfri plats.
  • Incitamentsprogram där alla tar del av vår starka tillväxt.
  • Tjänstepension bestående av 7,5% av lönen.

Vem är då vår nya drömkollega? Vi ser att uppfyller detta:

  • Lätt för att kommunicera i tal och skrift, både när det gäller svenska och engelska.
  • Lösningsfokuserad, flexibel och snabbrörlig i ditt tankesätt.
  • En drivkraft att skapa verkligt värde för kunderna och förmågan att göra det.
  • Självgående och strukturerad i ditt arbetssätt.
  • Ansvarsfull, driven och serviceinriktad.

Låter det som du? Bra! Uppfyller även följande punkter måste vi verkligen ta ett snack:

  • Erfarenhet av kundansvar gärna inom offentlig förvaltning
  • Erfarenhet från Edtech och utbildningsbranchen.
  • Nyfiken på marknadens behov och sätter kunden i fokus i varje beslut du tar
  • Målinriktad och van vid att arbeta med flera projekt och mot deadlines
  • Tydlig i din kommunikation både muntligt och skriftligt
  • Övergripande teknisk kompetens inom kundens plattform
  • Övergripande kompetens kopplat till Microsofts och Googles ekosystem

Välkommen med din ansökan! Skicka CV till jobb@eventful.se
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Patrik Eide via patrik.eide@eventful.se alternativt telefonnummer 070-9980243.

logo (2)
google