Customer Success Manager

Är du vår nya stjärna? Just nu söker vi en Customer Success Manager. Eventful är Sveriges ledande leverantör av molnförvaltning och systemintegrationer till utbildningsorganisationer. Vi är den självklara samarbetspartnern i Googles och Microsofts digitala ekosystem. Vi växer och behöver därmed utöka vårt team, så att vi kan hjälpa våra kunder mer samt hjälpa fler. Därför söker vi dig som vill bli en del av vår spännande resa. Vill du vara med och skapa skillnad för den svenska skolan i deras framtida digitala miljöer? Är ditt svar ja, så läs vidare om rollen som Customer Success Manager hos oss.

Som Customer Success Manager är du vår primära kontakt med våra kunder och har yttersta ansvar för att ha koll på vad som sker hos kunden och att se till att kunden utvecklas och är nöjd. Stort fokus ligger på att hjälpa kunden i sin digitaliseringsresa och hela tiden utveckla kundens användande och tillämpningar av IT. Den rådgivande delen är viktig, vilket sätter stort fokus på tekniska kunnande på kundavstämningar. Vi vill av kunden betraktas som deras ”trusted advisor” när det gäller molntjänster. Du ska trivas i en miljö där du löser problem samt skapar värde tillsammans med andra.

Internt på Eventful agerar du spindel i nätet och håller samman de resurser som krävs för att leverera en kundupplevelse utöver det vanliga.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:   

  • Hantera förfrågningar, erbjudanden och kommunikation.
  • Hålla kundavstämningar och andra möten samt koppla nödvändiga resurser.
  • Rådge och utveckla kunden utifrån kundens behov.
  • Se till att dokumentation och flödesdiagram är aktuellt.
  • Ansvarig för att hålla kunderna uppdaterade med relevanta nyheter och information.

 

Personliga egenskaper vi letar efter:

  • Självgående och strukturerad
  • Ansvarsfull och driven
  • Lösningsfokuserad
  • Lyhörd och ödmjuk i din kommunikation
  • Rådgivande och hjälpsam

 

Kvalifikationer vi önskar:

  • Vana av att arbeta med Googles verktyg: Gmail, Drive, Google Classroom, Adminportalen och/eller Microsofts motsvarande tjänster inom M365
  • Lätt för att kommunicera i tal och skrift, både när det gäller svenska och engelska
  • En drivkraft att skapa verkligt värde för kunderna och förmågan att göra det
  • Övergripande kompetens kopplat till Googles och/eller Microsofts ekosystem
  • Vana av att arbeta med flera projekt samtidigt och mot deadlines
  • Nyfiken på marknadens behov och sätter kunden i fokus i varje beslut du tar

 

Meriterande erfarenheter:

  • Erfarenhet av kundansvar gärna inom offentlig förvaltning
  • Erfarenhet från Edtech och utbildningsbranchen.
  • Certified Teacher Level I och Level II
  • Erfarenhet av utveckling och förvaltning av Google Workspace for Education
  • Erfarenhet av utveckling och förvaltning av M365 for Education
  • Övergripande teknisk kompetens inom skolors ekosystem

 

Förmåner som gör det lite extra trevligt på Eventful:

  • Arbeta som central partner till Google och Microsoft,
  • Schemalagd friskvård 2 timmar varje vecka på arbetstid
  • Friskvårdsbidrag
  • Flexibel arbetstid och möjlighet till hybrid arbetsplats
  • Förmånligt tjänstepensionspaket samt försäkringar
  • Möjlighet till förmånsbil/förmånscykel

 

Vad säger kollegorna om Eventful?

”Eventful är ett av de mest spännande företagen inom Edtech i Sverige, med unika lösningar utvecklade mot skola och en arbetsplats där man får jobba med att förbättra vardagen för Sveriges skolelever.”

”Jag lär mig minst en ny sak varje dag från mina kollegor! Det är en salig blandning av personligheter vilket berikar oss som grupp. Genom regelbundna kompetenslyft med certifieringar håller vi oss alla på topp.”

”Eventful ser helheten, vi lägger inte bara pussel mellan system åt våra kunder, Eventful skapar även möjligheter till att få sitt eget livspussel att gå ihop med hybrida arbetsplatser och uppmuntran till en hälsosam livsstil!”

 

 

Är det dig vi letar efter? Om svar ja, skicka in din CV och personligt brev till oss!

Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kommer att tillsättas så snart vi träffat rätt kandidat.

Skicka CV och personligt brev till jobb@eventful.se

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Kåvestam, Kundutvecklingschef via johan.kavestam@eventful.se eller på +46(0)725 106 426

Är det dig vi letar efter? Om svar ja, skicka in din CV och personligt brev till oss!

Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kommer att tillsättas så snart vi träffat rätt kandidat.

Skicka CV och personligt brev till jobb@eventful.se

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Kåvestam, Kundutvecklingschef via johan.kavestam@eventful.se eller på +46(0)725 106 426

microsoft Modern Work logo 2023
GfE-Partner-Badges-Horizontal